• Fyra luftballonger på gräsplanen mellan Vättern och Gränna står klara att lyfta. En stor folksamling runt ballongkorgarna. Från vänster en blågul-rutig märk "Spola kröken", en blå märkt "Sverige" och tre kronor, en rödvit märkt "Husqvarna" och "Örnen II Gränna" samt en delvis randig i blått och ett repeterat lejonvapen högst upp. De tillhör Tekniska museet, Skänninge Ballongklubb, Ballongklubben Andrée i Gränna samt troligen en engelsk klubb.
    Photo: Svensson, Erling William / Grenna Museum– Andréexpeditionen Polarcenter

Fyra luftballonger på gräsplanen mellan Vättern och Gränna står klara att lyfta. En stor folksamling runt ballongkorgarna. Från vänster en blågul-rutig märk "Spola kröken", en blå ...