• Uppvisning där en man cyklar på en gammal höghjuling, sannolikt på Cykelns Dag i Varberg. Här rullar han förbi åskådrna på Södra vägen vid Rosenfredsskolan. Enligt fotografens liggare är fotot från Sexdagarsloppet det året. Det var en årlig amatörcykeltävling som startades 1924.
    Photo: Björkström, Gustaf / Hallands kulturhistoriska museum
    Photo: Björkström, Gustaf / Hallands kulturhistoriska museum

Uppvisning där en man cyklar på en gammal höghjuling, sannolikt på Cykelns Dag i Varberg. Här rullar han förbi åskådrna på Södra vägen vid Rosenfredsskolan. Enligt fotografens ligg...

Avbildad ort (ortsnamn): Varberg, Södra vägen, Rosenfredsskolan.