• Fiskeredskap i naust,  - - Museumsdirektør Sverre Johan Svendsen besøker fisker Johannes Kvernen, Omsundet, Freiøya. Han hadde fiskebåtene Knut K, Sild Senior og Omsund. Nordmøre museum har fått hans regnskap/billag 1949 – 1994, pluss Regnskapsbok 1973-1980 for Knut K, Sild Senior og Omsund,
	kjøpeløyve for avgiftsfri bensin,
	byggekontrakt med Bremsnes Båtbyggeri,
	korrespondanse, forsikringer, diverse offentlige papirer,
	skjema, diverse sertifikater fra Veritas, protokoll for
	Dahle og Omsundets fiskarlag 1937-1946.
O:	Forsikringer, byggesøknad, diverse billag og avregninger,
	skipsskjøte, diverse møtereferat, andelsbevis i
	Freiøya Kraftlag og Nord Frei Vassverk AL,
	skjøte på eiendom i Rindal kommune,
	diverse selvangivelser og oppgjørsskjema.

Bilder fra Odd W. Williamsens tid som regionkonservator for Nordmøre 1998-2007. (Han var i stillingen til 2018, og ble seinere forskningsleder og seniorforsker i Stiftelsen Nordmøre museum, men bildeserien stopper ca. 2007). Der ikke annet er anført er Odd Williamsen f. 1958 selv fotograf. Bildene inngår i Nordmøre museums fotosamling.
    Photo: Nordmørsmusea

Fiskeredskap i naust, - - Museumsdirektør Sverre Johan Svendsen besøker fisker Johannes Kvernen, Omsundet, Freiøya. Han hadde fiskebåtene Knut K, Sild Senior og Omsund. Nordmøre m...