• Bilde 1) Engerodden Skysstasjon på Norsk vegmuseum slik bygningen står i dag. Foto: Ole Arvid Flatmark. Datert 15.08.2008.
Bilde 2) Engerodden skysstasjon før flytting fra Ådalen ved Sperillen i Buskerud. Ukjent  når bilde er tatt.  Foto: Ukjent fotograf.
Bilde 3) Engerodden skysstasjon ca. 1900. Foto: Ukjent fotograf.
Bilde 4) Under gjenreisingen av Engerodden. Foran musemsdirektør Geir Paulsrud. Bak bilene Erik Johnsen fra vegkontoret på Hamar. På bildet står en traktor, 1970 modell BM Volvo T 650  med bakmontert tømmerkran. Foran en 1975 modell rød Renault 12 TL .
Foto: Aslak Stø, 1987.
Traktoren ble anskaffet og brukt under byggeperioden på Norsk vegmuseum og ble senere innlemmet i  samlingen, se  gjenstandsnummer NVM 00-G-02315 i Relasjon lenger ned på siden.
Bilde 5) Halvor Anton Sletmoen og Per Stø under gjenoppbyggingen av Engerodden på Norsk vegmuseum. Foto: Aslak Stø, 1987.
Bilde 6) Aslak Stø under riving av Engerodden i Ådalen ved Sperillen i Buskerud. Han var ansvarlig for prosjektet.

Engerodden Skysstasjon ved Norsk vegmuseum