• Bilde 1)  Låve/fjøs fra 1920 i Limannvik  ble flyttet til Gosen på Norsk vegmuseum. Åpningen av Gosenanlegget var 19. juni 1993. Her er fjøsbygningen slik den står i dag. Foto: Ole Arvid Flatmark.

Bilde 2) Gosen plantegning  låven/fjøset.

Bilde 3) Bilde viser hvor bygningen stod i Limannvik  Lierne, Nord-Trøndelag, før flytting til Norsk vegmuseum. Foto: Aslak Stø.

Bilde 4) Låven/Fjøset i Limannvik Lierne, Nord-Trøndelag, før flytting til Norsk vegmuseum. Foto: Aslak Stø.

Bilde 5) Bilde av interiør i låve/fjøs før flytting til Norsk vegmuseum. Foto: Aslak Stø.

Bilde 6) Låven/fjøset ble transportert på lastebil til Norsk vegmuseum. På bildet står Asbjørn Aspnes og Rolf Buknotten sammen med Per Stø helt til venstre, i midten Aslak Stø med blå vest og helt til høyre lastebilsjåfør Arne Rønningen. Ansvarlig for riving og transport  var Aslak Stø med bistand av Mads Almaas.

Bilde 7) Bilde viser låven på Gamle Gosen, Lierne i Nord-Trøndelag. Fra venstre med hatt: Mads Almaas, videre Jonar Aamo og Sten Olav Ringstad i orange vegvesen overaller. Per Stø står med ryggen til.

Bilde 8) På Gamle Gosen, Lierne i Nord-Trøndelag: Fra venstre: Jonar Åamo, Sten Olav Ringstad og museumsdirektør Geir Paulsrud.

Ref. til "Meddelelser fra Vegdirektøren", Nr. 9-1933. Veivokterboliger i Nord-Trøndelag.

Gosen - låve/fjøs fra Limannvika ved Norsk vegmuseum