• Gruppebilde av mannskap fra dampbåten "HEILHORN" fra Brønnøysund, ikledt  ulike sjøuniformer. Det er tatt  på en trekai hvor båten ligger inntil. Bildet har tilhørt Lars Rygh fra Hønefoss, som var med på mineryddings arbeid i Varangerfjorden 1917 - 1918.
    Photo: Vadsø museum - Ruija kvenmuseum

Gruppebilde av mannskap fra dampbåten "HEILHORN" fra Brønnøysund, ikledt ulike sjøuniformer. Det er tatt på en trekai hvor båten ligger inntil. Bildet har tilhørt Lars Rygh fra H...

Bildene har tilhørt Lars Rygh fra Hønefoss i Ringerike. Han var telegrafist og nøytralitetsvakt, ombord på kanonbåten "Frithjof", som ryddet miner i Varangerfjorden 1917 - 1918.