• Fredrikstad. Fredrikstad Høyere Almenskole. Middelskolen. Middelskolelever. Elever. Lærer Elias Grimm. Øverst til høyre: ? Vosgraff, Gustav Børresen. Mellomste rekke: Sverre Ideus, ?, Elias Grimm, ?. Nederste rekke: Emil Jensen, ?, Didrik Cappelen, Tob. Wilhelms, Hj. Bjørge. - Elias Grimm (1843-1906) var sørlending som kom til Fredrikstad for å overta som bestyrer på Østre Fredrikstad Pigeskole. Skolen eksisterte fra 1864 til 1884. Samtidig som han var ansatt på Pigeskolen, underviste han på Middelskolen, var formannskapsekretær og dessuten engasjert i kristelig ungdomsarbeide.
    Photo: Fredrikstad Museum

Fredrikstad. Fredrikstad Høyere Almenskole. Middelskolen. Middelskolelever. Elever. Lærer Elias Grimm. Øverst til høyre: ? Vosgraff, Gustav Børresen. Mellomste rekke: Sverre Ideus,...