• Nærbilde landskapet på Nyholmen sett fra Hjertøya med Bodø i bakgrunnen. Børvasstindene helt i bakgrunnen. I forgrunnen til venstre kull-lageret til Saltens Dampskipselskap. Bygningene i midten tilhører Fyrvesenet, til venstre en steinbygning, oppført 1875, det første fyret ved innseilinga til Bodø havn. Det andre er et trehus, oppført som bolig for Fyr- og Merkevesenets folk. Ved bryggene til venstre i forgrunnen er Merkevesenets lager.
    Photo: Nordlandsmuseet

Nærbilde landskapet på Nyholmen sett fra Hjertøya med Bodø i bakgrunnen. Børvasstindene helt i bakgrunnen. I forgrunnen til venstre kull-lageret til Saltens Dampskipselskap. Bygnin...