• Strømsveien 61 Folkets Hus. Første Folkets Hus ble bygget rundt 1910, og senere revet. I 1935 ble ny bygningen med navnet Samfundsbygningen oppført. Senere ble navnet byttet til Folkets Hus igjen.- I 1950: Samfundsbygningen med Samfundscafeen, urmaker Øivind Thomassen, God-Bit, Alf Stefferud, kino og brannstasjon. I 1985: Folkets Hus med Teppesalongen, urmaker Thomassen, Willys Conditori og Alf Stefferud. I 2002: A/S Teppesalongen, LHL Akershus fylkeslag, Gerd`s og Jorun`s salong.
    Photo: Damgård, Camilla / Museene i Akershus (Opphavsrett)
    Photo: Damgård, Camilla / Museene i Akershus (Opphavsrett)

Strømsveien 61 Folkets Hus. Første Folkets Hus ble bygget rundt 1910, og senere revet. I 1935 ble ny bygningen med navnet Samfundsbygningen oppført. Senere ble navnet byttet til Fo...

Fotografiet er tatt i forbindelse med Strømsveien prosjektet 2002 - 2012 - 2022