• 2 kvinnor, i ljust förkläde, och 2 män, i väst och keps, står på kullerstensgatan utanför Nils Sandbergs Mjöl Gryn och Spannmålsaffär på Nygatan i Kv Pärlan 6, tomt 74. Bredvid affären låg Brännvinsbolaget. I fastigheten bodde också barnmorskan Anna Bäckström.
Mittemot (kv Jägaren 2, tomt 89) bodde enl husförhörslängderna handlaren Nils Sandberg. Han var handlande år 1859, 1865, 1876 (ej 1887) enl hfl.

Fastigheten i kv Pärlan inrymde senare bl a mekanisk verkstad och sedan Westkustens Fisk.
Fastigheten revs på 1980-talet och i den nyuppförda fastigheten finns bl a Westkustens Fisk och Föreningsbanken, samt bostäder.
    Photo: Okänd / Alingsås museum

2 kvinnor, i ljust förkläde, och 2 män, i väst och keps, står på kullerstensgatan utanför Nils Sandbergs Mjöl Gryn och Spannmålsaffär på Nygatan i Kv Pärlan 6, tomt 74. Bredvid aff...