• Fra Bjørkelangen stasjon noen år etter nedleggelsen. Aktive medlemmer i Urskog-Hølandsbanen har lånt lastebil av NSB og samler inn gjenstander fra stasjoner langs den nedlagte banen.
    Photo: Mjelva, Ole / Museene i Akershus

Fra Bjørkelangen stasjon noen år etter nedleggelsen. Aktive medlemmer i Urskog-Hølandsbanen har lånt lastebil av NSB og samler inn gjenstander fra stasjoner langs den nedlagte bane...

2 comments

• Bussen er registrert C-30363. Det var en Scania-Vabis B75 1962-modell, med karosseri fra Vestfold Bil og Karosseri (VBK) i Horten. Bussen ble først levert til NSB Ålesundruten og registrert T-1186. Etter kort tid ble den overtatt av NSB Hølandsrutene og registrert C-30363.
  • Det var i 1967 av vi lånte lastebil hos NSB Vst Grorud og hentet skinnedeler nedover i bygdene. Sjåfør var Arne-Magnus Waaler.