• På tribunen 17.mai-kommiteens medlemmer og formann. Overlærer L.Halvorsen på talerstolen. I forgrunnen t.v. organist Rojahn (med sangerlue) og ved hans side (også m.sangerlue) bakerrmester Kristian Holgersen. Helt i forgrunnen til h. for Halvorsen lærer Arne Halgjem. Menneskemasse samlet foran en rikt dekorert tribune. På tribunen ses menn med flosshatter og lange 17.mai-sløyfer. Til høyre ses litt av bybebyggelsen i typisk sveitserstil. I forgrunnen en del nysgjerrige barn vendt mot fotografen kledd i moter fra begynnelsen av vårt århundre. På skiltet på veggen til h. for tribunen: HYREKONTOR & UDSTYR FOR SØFOLK På butikkvinduet i forgrunnen: H.K.Waage.
    Photo: Haugalandmuseet

På tribunen 17.mai-kommiteens medlemmer og formann. Overlærer L.Halvorsen på talerstolen. I forgrunnen t.v. organist Rojahn (med sangerlue) og ved hans side (også m.sangerlue) bake...