• Kongebesøket i 1906. Folkemassen venter på Kong Haakon 7. Bildet er tatt fra vest. Løperen er rullet fram og folkemassene har tatt plass på begge sider av gaten, i vinduer og på tak. . Åpen vogn med sjåfør står klar til høyre for løperen.  På bildet ser vi en mektig 5 etg. steinbygning til v. og en lys murbygn. merket Hotel Norge, 1905, til h. I bakgrunnen troner Vår Frelsers Kirke..
    Photo: Haugalandmuseet

Kongebesøket i 1906. Folkemassen venter på Kong Haakon 7. Bildet er tatt fra vest. Løperen er rullet fram og folkemassene har tatt plass på begge sider av gaten, i vinduer og på ta...

1 comment

• Teksten under "Motiv" er helt feil. Bilde har ingenting med kongebesøket i 1906. Men lenger nede står det at bilde er tatt i 1933 og som er rett.