• Havnebilde - Sjøhus. Sjøhus på Hasseløy. Lystyatch. Rester av den gamle broa til høyre. I bakgrunnen Steffen Staalesens hus.
    Photo: Haugalandmuseet

• Båtnavnet skal vel egentlig skrives SINBAD, dvs uten D i midten?
    Båten disponeres nå av Anders Birkeland, Avaldsnes og den deltok på Havnedagene i Haugesund, aug. 2015. Båten er et flytende kulturminne som burde vært bevart på en god måte.

• Jeg har flere ganger i min barndom vært på tur med denne båten. Olav Bauer-Nilsen var gift med Ingeleiv Berg. Ingeleiv vokste som barn opp hos Betzy Tønnesen, og var mors 3-menning. Olav og Ingeleiv pleide ofte ta seg en tur til Toftøy med denne båten, og inviterte oss da med på fisketur ut i Boknafjorden.
  • Er det noen som har linietegninger til Sinbad ?

Båten tilhørte sansynligvis i sin tid min oldefar Sigval Bergesen, Stavanger under navnet Falken og jeg vil gjerne lage en model av båten.

Erik Corneliussen
    Ec@isore.dk