• Studioportrett av en ung jente sittende på en stol.
    Photo: Magdalene Norman / Sør-Troms Museum

Studioportrett av en ung jente sittende på en stol.

3 comments

• I MN-samlingen er det to bilder med oppgitt bestiller "fru ingeniør Kaarbø", dette og GN3598. Om sistnevnte vet man at bestiller må være Borghild Kaarbø, gift md ingeniør Reidar Kaarbø, ettersom fotoet med sikkerhet er gjenkjent som parets eneste barn, Reidar, f. 08.03.1909. Bestiller av nærværende foto må vøre den samme fru ingeniør Kaarbø. Hun hadde, som nevnt, bare sønnen Reidar, men folketelling 1910 viser at paret da også hadde pleiedatteren Tordis Torbergsen, f. 05.01.1904. Det må vær god grunn til å anta at det er henne vi ser på fotoet. Alder kan stemme godt med fotoår 1916.
  • Takk, Knut! Info. registrert.
  • I 1920 folketellingen bor hun fremdeles hos familien Kaarbø som pleiedatter.
    I 1925 er hun bosatt i Trondheim som hushjelp. Emigrerer til USA i oktober samme år.