• Den nye Frydenlundsbrua under bygging og den gamle brua (Sukkenes bro) er fortsatt i bruk. På Frydenlundsiden krysset Ofotveien- Industrigata. Fra venstre Collett-gården, Første hus på Apotekertomta var eid av flere, sist Birger Kristensen som eide huset da det brandt. Bak dette: Løpstadgården og Chr. Johansengården. Til høyre for den: Ole Dahlgården. I bakgrunden fra høyre: Regimentsboligen, Sykehuset. Helt til venstre. Pleiehjemmet og forran dette Middelskolen. Det lyse huset mitt i blidet er Folkeskolen. de to husene i forkant til venstre er Jernbanens funksjonærboliger.
    Photo: Museum Nord (Opphavsrett)

Den nye Frydenlundsbrua under bygging og den gamle brua (Sukkenes bro) er fortsatt i bruk. På Frydenlundsiden krysset Ofotveien- Industrigata. Fra venstre Collett-gården, Første hu...