• Ett fly på ved strandkanten, Junker F13, LN-ABH. Flere personer ved flyet. Noen bygninger i bakgrunnen.
    Photo: Norsk Luftfartsmuseum (Opphavsrett)

Artikkelforfatteren Ingvar Storvik står på en av pontongene i tresko og hatt, 17 år gammel Gidsken gløtter på motoren. Foto John Johannesen (bror) ca 10. mai 1934

2 comments

• Dette flyet tilhørte Norges første kvinnelige flyger, Gidsken Anderson fra Narvik. Flyet ligger på bildet på stranda i Storvik i Gildeskål. Gidsken og hennes mekaniker måtte nødlande der. Det finnes en mengde informasjon om Gidsken og hennes flyinteresse.
  • Fotografen var min far, John Johannessen