• Kongebesøk i 1946, Kong Haakon VII besøker Tana. Kongen reiste fra Vadsø og stoppet i Vestre Jakobselv, Nyborgmoen, Skippagurra og Langnes der han spiste aftens- laks og rabarbragrøt. Vi ser bjørkeportalen (porten) over veien i Tana. Øverst på bjørkeportalen står ordet TANA og Tanas våpen. Vi ser Tanaelva i bakgrunnen.
    Photo: Schanche, Johan / Finnmark Fylkesbibliotek (Opphavsrett)

Kongebesøk i 1946, Kong Haakon VII besøker Tana. Kongen reiste fra Vadsø og stoppet i Vestre Jakobselv, Nyborgmoen, Skippagurra og Langnes der han spiste aftens- laks og rabarbragr...

1 comment

• Det er vel lite, ikke minst bildet selv, som tilsier at dette er en granportal og ikke en bjørkeportal.