• Hasseløybroen. Seilskute og sjøhus til venstre. En færing med en person ombord. Andre sjøhus i bakgrunnen.
    Photo: Ukjent / Haugalandmuseet

1 comment

• Bilde er tatt mellom 1910 og 1916. Vippeordningen på broen ble satt opp i 1910 og fjernet helt i 1919 da broen fikk fast dekke og da ikke lenger en vippebro. Dermed er bilde tatt før 1919. Bakerøyboka side 24. På bilde ser man Brødrene Øritzland`s galeas Alice, som forliste i 1916 ifølge informasjon fra Enok Liknes. Så bilde er da tatt mellom 1910 og 1916. Ikke i 1930-1940.