• Laxfiskare med flera. Laxen har fångats i not, år 1925. På bild från vänster: lantbrukare A. Nilsson, köpman Ernst Hansson, tullare Tage Hansson bror till Ernst, fiskare Jöns Hansson född 2/12 1849 farfar till Ernst och Tage, fiskare Hans Jönsson född 20/9 1870 son till Jöns, fiskare Linus Jönsson och fiskare Janne Hansson född 13/1 1898 Tages och Ernst bror.
    Photo: Trelleborgs museum

Laxfiskare med flera. Laxen har fångats i not, år 1925. På bild från vänster: lantbrukare A. Nilsson, köpman Ernst Hansson, tullare Tage Hansson bror till Ernst, fiskare Jöns Hanss...

1 comment

• Andre man från vänster är Ernst Hansson, tredje hans bror Tage, den skäggige lille mannen är deras farfar Jöns Hansson. Bredvid honom står dennes son Hans Jönsson, därefter Ernsts och Tages kusin Linus Jönsson och sist Tages och Ernsts äldste bror Janne Hansson.