• Sørgående dagtog på Nordlandsbanen, tog 452, på Grong stasjon med NSB dieselelektriske lokomotiver type Di 3. I bakgrunnen kjører kryssende godstog ut. I forgrunnen mekanisk signal for dobbel kryssporveksel ("Engelskmann"). Ved siden av lok'et er bu med signalstillere for innkjøring fra Namsosbanene og fra Formofoss. Stasjonen hadde enkelt sikringsanlegg, dvs. Innkjørhovedsignaler med forsignaler og håndstilte kontrollåste sporveksler.
    Photo: Borgersen, Erik / Museene i Akershus

Sørgående dagtog på Nordlandsbanen, tog 452, på Grong stasjon med NSB dieselelektriske lokomotiver type Di 3. I bakgrunnen kjører kryssende godstog ut. I forgrunnen mekanisk signal...