Bildet viser Internatskolen på Skjånes. Det ble bygget som skole og kapell, og ble vel og kalt for skolekapell og ble vigslet i august - årstall 1928. Tilbygget til høyre er en gym...

2 comments

• Dette er fra de første etterkrigsårene. Telefonsentralen var der da. Det er en telefonstolpe utenfor med flere fire- og sekspiggsjern på stolpen. Dvs. 4 og 6 linjetråder på hver.
  • At huset ble bygget som kulturhus den gangen tror jeg er tvilsom opplysning. Det ble bygget som skole og kapell, og ble vel og kalt for skolekapell og ble vigslet i august - årstall 1928. Fant ikke brevet fra Tromsø museum med opplysninger om det. Har lånt ut mine album til skanning. Opplysningen som sår ovenfor kjenner jeg igjen som mitt innlegg på Gamvik Museum.