• Kryssing i Majavatn sett fra lokomotivet i godstog 5793 (Trondheim - Bodø) en lørdag. Lørdager byttet NSB motorvognen på Majavatn ved at det ble kjørt tomtog Majavatn - Grong - Majavatn. Togekspeditøren viser signal "Passer" og lokomotivføreren i tomtoget står på plattformen til spor 1. Førerne som kjørte "Majavassvogna" (Majavatn - Mo) var Trondheimsførere som lå på Majavatn en uke av gangen. Tjenesten var veldig attraktiv og krevde nærmere 40 års ansiennitet.
    Photo: Borgersen, Erik / Museene i Akershus

Kryssing i Majavatn sett fra lokomotivet i godstog 5793 (Trondheim - Bodø) en lørdag. Lørdager byttet NSB motorvognen på Majavatn ved at det ble kjørt tomtog Majavatn - Grong - Maj...