• Vrengen bru i Tjøme, Vestfold. Ref. til "Meddelelser fra Veidirektøren," Nr. 3, Mars 1933. Den første  brua ble åpnet av Kong Håkon VII  8. november 1932, og var da Nord-Europas lengste hengebru.  Seremonien ble sendt direkte i radio.   Brua erstattet en enkel, motorisert treferje og gav Tjøme fastlandsforbindelse til Nøtterøy og Tønsberg. Kongens forgylte signatur er hugget inn i fjellet like ved brua på Tjøme-sida. Det ble innført bomavgift på kr. 1.00 for kjøretøy tilhørende Tjøme, litt mer for andre trafikkanter.
    Photo: Norsk vegmuseum

Vrengen bru Vestfold åpnet 1932

1 comment

• Hei, jeg er ute etter ett bilde / fotografi av gamle Vrengen bru før 1981. Tatt fra Nord mot sør
    Kan dere hjelpe meg med dette. Det skal være 60 års gave til min kone.
    Mvh Lars Christensen Tlf: 9518 9666
    Mail: lars@rorleggerlars.no Takk så lenge