• Dette bildet er tatt i løpet av helgen 12.-13. august 1955 og del av en serie bilder tatt på  fiskertur med sjøfly til det avsidesliggende Peskvannet. "Flyveren Tor Kleivan med noe av fangsten, bl.a. den største ørreten som var godt og vel 2 kg. Han ble meget betenkt da han fikk se all fisken samlet, så vi måtte nøye gjennomgå fangsten og kunne bare ta med fisk over ½ kg. p.g.a. vekten på flyet. Det ble 270 fisk, fra ½ til 2 kg." forteller Per Bjørgan. Foto: Ernst Lebesby.
    Photo: Lebesby, Ernst Jahn / Finnmark Fylkesbibliotek

Dette bildet er tatt i løpet av helgen 12.-13. august 1955 og del av en serie bilder tatt på fiskertur med sjøfly til det avsidesliggende Peskvannet. "Flyveren Tor Kleivan med noe...