• Ved avslutningen av kronprinsparets påsketur over Finnmarksvidda i 1934 defilerte skolebarna og speiderne foran hovedtrappa på Fylkesgården i Vadsø. Kronprinsparet stod iført det utstyret de hadde brukt på turen- pesk og skaller- sammen med adjutanten, oberst Østgaard og frue, og fylkesmann Hans Gabrielsen og hans kone, Sara Gabrielsen. Midt i bildet sees et trekamera på stativ. Barna og speiderne vifter med norske flagg.
    Photo: Ukjent / Finnmark Fylkesbibliotek

Ved avslutningen av kronprinsparets påsketur over Finnmarksvidda i 1934 defilerte skolebarna og speiderne foran hovedtrappa på Fylkesgården i Vadsø. Kronprinsparet stod iført det u...