• Kaia i Smalfjord med pakkhus og trallebane. En Horch KFz (tysk militærbil)  står parkert i forgrunnen, og tønner og materialer står stablet i nærheten av bygningene. Bilmodellen Kfz ble laget i mange forskjellige varianter. Denne ble brukt av lensmannsbetjent Rolf Pedersen som tjenestebil i en kort periode våren 1945. Senere ble den benyttet av Rolf Pedersen og Sverre Marinius Pedersen på deres kaianlegg i Smalfjord over mange år. Bilen er ble etter sigende pusset opp på 1980-tallet, men hvem som nå eier bilen er usikkert.
    Photo: Frydenlund, Otto / Finnmark Fylkesbibliotek (Opphavsrett)

Kaia i Smalfjord med pakkhus og trallebane. En Horch KFz (tysk militærbil) står parkert i forgrunnen, og tønner og materialer står stablet i nærheten av bygningene. Bilmodellen Kf...

Opphavsrett til 2025. Fotografen døde 2010, 15 år etter det bildene faller i det fri.

• Kjøretøyet kan se ut som en eks-tysk militærbil.
  • Bilen på bildet er en Horch Kfz - entysk militærbil. Horch Kfz ble laget i mange forskjellig varianter. Denne ble brukt av Rolf Pedersen som tjenestebil (lensmannsbetjent) i en kort periode våren 1945. Deretter ble den benyttet av Rolf Pedersen og Sverre Marinius Pedersen som drev kaianlegget i Smalfjord både før og etter krigen. Bilen ble brukt i flere år. Den ble vissnok pusset opp en gang på 80-tallet, men usikker på hvem som sto for dette.