• Mange pent kledte folk poserer foran et stort hus. De fleste sitter på bakken, mens to menn står. En dame har et mørkt skjørt og en ganske lys overdel, hatt på hodet og holder et spedbarn i armene. Mennene har mørke dresser og bortsett fra en, har de mørke hatter på hodet. Damene har mørke kjoler, hun helt til høyre har mørk hatt og damen som sitter i midten har en lys hatt. Huset står med langveggen mot kamera og har en ark på taket og et vindfang nede til venstre på bildet. En stige ligger noe skjevt på taket og toppen av en pipe ses over mønet. Huset har hvitt, liggende panel og mange sprossevinduer. Bakken foran huset består mest av lyng og gress. En gjerdestolpe står helt til høyre på bildet og har streng/tau strukket mellom stolpene.
    Photo: Finnmark Fylkesbibliotek

Mange pent kledte folk poserer foran et stort hus. De fleste sitter på bakken, mens to menn står. En dame har et mørkt skjørt og en ganske lys overdel, hatt på hodet og holder et s...