• Et stort, mørkmalt hus står på et ganske flatt område. Huset har skiferdekke på taket og to skorsteiner ses på taket. Et lite vindfang er bygd på langveggen. Huset har seks to-delte vinduer som ses. Til venstre på bildet står et mindre hus. Det har en skorstein på taket, to to-delte vinduer på røstveggen og en del saker står inntil veggen, bl.a en stige. Til høyre på bildet står et lite bygg. Det har stående panel og skiferdekke på taket. Mellom det og det store huset ses det skiferdekte taket ses det skiferdekte taket til et hus. Helt til høyre på bildet ses en tank/silo og en svært liten del av fjorden ses ved siden av den. Terrenget rundt bygningene består stort sett av jord. I bakgrunnen ses fjell med snøflekker på.
    Photo: Finnmark Fylkesbibliotek
    Photo: Finnmark Fylkesbibliotek

Et stort, mørkmalt hus står på et ganske flatt område. Huset har skiferdekke på taket og to skorsteiner ses på taket. Et lite vindfang er bygd på langveggen. Huset har seks to-delt...