• Norrøna tønnefabrikk og sildesalteri under bygning. Et av mange anlegg Hindøs Damskipselskap bygget opp i Sigerfjord etter at de flyttet sin virksomhet dit i 1897 fra Kvitnes. Hindø var en pioner innenfor agnføring og ferskfisktransport.

Kaia i forgrunnen er Hindøkaia før det kom hus på den. Huset i fjæra bak er Domenhuset der det var trandamperi (Oppl. fra Sig.fj: pensjonistfor. 28.10.08).
    Photo: Museum Nord

Norrøna tønnefabrikk og sildesalteri under bygning. Et av mange anlegg Hindøs Damskipselskap bygget opp i Sigerfjord etter at de flyttet sin virksomhet dit i 1897 fra Kvitnes. Hind...

Created with Sketch. Add a comment or suggest edits