• Postkort. Stabbforsen, Korgen. 1945. Mann sitter på en stein, bil i forgrunn. Normann Kunstforlag.
    Photo: Helgeland Museum

3 comments

• Bilen er en Ford V8 årsmodell 1937 som tilhørte fotograf Normann på Hamar. Bildet er et av hans mange postkort, hvor bilen ofte går igjen i forgrunnen. Kfr.hans signatur i underkant av høyre forhjul og et artikkelnummer bak bakhjulet, begge forsøkt utvisket.
  • Merkelig at Helgeland Museum ikke har vært mer nøye med dette, ikke minst mht opphavsretten.
  • Takk for innspill. Opplysningene om antatt fotograf er lagt til (Carl eller Arne Normann). Vedkommende som har registret bildet i 1989 har nok ikke vært klar over at dette er et Normann-postkort i og med at stempelet er uleselig/overskrevet. Fotoet har kommet inn sammen med "Jernverkssamlingen" som består av nesten 20.000 foto. Langt de færreste har navn på fotograf. Vi er derfor veldig takknemlig for alle opplysninger publikum kan ha om bildene vi deler på DM.