• Gatekrysset Haraldsgt./Kaigt. fotografert fra nordøst. Hjørnehuset midt på bildet er Haraldsgt. 140. Husrekken til høyre for dette huset ligger langs Kaigt.  Haraldsgt. 140 tilhørte i 1905 skredderen, Holger Dueland. Senere hadde Haugesund Modemagasin butikken i mange år. Nabohuset til Kaigt. hører til samme matr. nr. Begge er revet og erstattet med firma Hans Svellands utstyrsmagasin. Vestenfor : "Glettehuset" og kjøpmann Sven Jacobsen senere fabrikkutsalget Myge.
    Photo: Haugalandmuseet

Gatekrysset Haraldsgt./Kaigt. fotografert fra nordøst. Hjørnehuset midt på bildet er Haraldsgt. 140. Husrekken til høyre for dette huset ligger langs Kaigt. Haraldsgt. 140 tilhørt...