• Stabelavløpning. Båtskrog, kutter ligger på siden oppe på land på "renne" laget av stokker og bord. På begge sider av "renna", nedenfor båtskroget står det flere personer på rekke. Noe av bygningene til Saltdal båtbyggeri i bakgrunnen. De flese tømmerbygninger med torvtak. Bratt fjellside t.h. Finnes også som repro på lysbilde.
    Photo: Nordlandsmuseet
    Photo: Nordlandsmuseet

Stabelavløpning. Båtskrog, kutter ligger på siden oppe på land på "renne" laget av stokker og bord. På begge sider av "renna", nedenfor båtskroget står det flere personer på rekke....

1 comment

• Dette avløpsarrangement ble benevnt som "heling" eller "hæling" på lokal dialekt iflg. beskrivelse av metoden gitt av tidligere leder på Johan Drage as.