• Fra temadagsopplegget «Fra stubben til tømmervelta» ved Norsk Skogmuseum i Elverum vinteren 2016.  Dette er ett av 15 ulike pedagogiske dagsprogram «Naturskolen» ved museet tilbyr barnehage og grunnskole i løpet av undervisningsåret.  «Fra stubben til tømmervelta» omfatter fem programposter eller «stasjoner»: Hogst med bruk av øks, svans og barkespade, lunning med hest og lunneskjæker, tømmerkjøring, visning av filmen «Hankekjøring i Vestre Gausdal» og koieliv.  Den dagen dette fotografiet ble tatt var det femtetrinnelever fra Sør-Hedmark og Oslo som deltok i opplegget.  På dette fotografiet ser vi (nærmest) to gutter som barket en stokk ved hjelp av øks.
    Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum

Fra temadagsopplegget «Fra stubben til tømmervelta» ved Norsk Skogmuseum i Elverum vinteren 2016. Dette er ett av 15 ulike pedagogiske dagsprogram «Naturskolen» ved museet tilbyr ...