• Skyttsgården invigningen av den 30 nov. 1934, foto J. Johnsson 5992a, den 30 nov. 1934 invigts Skyttsgården lokaler för A.B.F. museet, stadsbiblioteket och yrkes- och lärlingskolorna. Å bild a byggnads kommittés ordförande herr Askar Dalsjö överlämna byggnaden stadsfullmäktige – ordförande herr Sture Christiansson. På första bänkraden sitter åskådare: 1 kyrkoherde Joh. Ljungdahl, 2 Borgmästaren Alvin Virgin, 3 arbetschefen Axel Andersson, 4 kapellmästaren Virgin. På andre bänkraden: 1Boktrykaren Nils Ohlsson, 2 Radaktören Sven Stohse, 3__, 4 kyrkoheder Olof Christoffersson fru Alstad, 5__, 6 folkskolläraren Gunnar Thylea, 7 föreståndare Algot Schyllert.
    Photo: Trelleborgs museum

Skyttsgården invigningen av den 30 nov. 1934, foto J. Johnsson 5992a, den 30 nov. 1934 invigts Skyttsgården lokaler för A.B.F. museet, stadsbiblioteket och yrkes- och lärlingskolor...