• Marinefartøy Narvik havn. Midt i bildet, den amerikanske jageren USS Bigelow (DD942). Langs kai, den tyske jageren Schleswig-Holstein. Bak den gule bygningen sees en britisk jager av County-klassen. Bildet er tatt i perioden fra 1967 til 1976. Fartøyene ser ut til å tilhøre NATOs stående flåtestyrke, på den tiden kaldt STANAVFORLANT. I høyre billedkant sees trolig en nederlandsk jager av Holland- eller Friesland-klassen.
    Photo: Romsloe, Trygve / Museum Nord (Opphavsrett)

Marinefartøy Narvik havn. Midt i bildet, den amerikanske jageren USS Bigelow (DD942). Langs kai, den tyske jageren Schleswig-Holstein. Bak den gule bygningen sees en britisk jager ...

3 comments

• Midt i bildet, den amerikanske jageren USS Bigelow (DD942). Langs kai, den tyske jageren Schleswig-Holstein. Bak den gule bygningen sees en britisk jager av County-klassen.
  • Bildet er tatt i perioden fra 1967 til 1976. Fartøyene ser ut til å tilhøre NATOs stående flåtestyrke, på den tiden kaldt STANAVFORLANT. I høyre billedkant sees trolig en nederlandsk jager av Holland- eller Friesland-klassen.
  • I 1972 besøkte STANAVFORLANT Narvik, bestående av missil-jageren HMS Norfolk (Flaggskip, Commodore John D. E. Fieldhouse RN) ,den amerikanske jageren USS Bigelow, den tyske jageren Schleswig-Holstein og den nederlandske jageren Amsterdam.
    Kilde; Neil McCart: County class guided missile destroyers.

Bildet er trolig tatt ved den anledningen.