• Kongsfjord i 1975. Fotobutikken på stedet.
Fotografen het Ole Willumsen. Iflg. telefonkatalogen fra 1960, hadde han telefonnummer 1 i Kongsfjord. Stedet hadde tlf.nr fra nr 1 - 30. Stedet hadde fire fiskekjøpere, hvorav Kongsfjordbruket AS vel var det største, de hadde til og med bakeri - iflg den samme telefonkatalogen. På denne tiden hvor bildet er tatt er telefonsentralen automatisert og nye telefonnummer har ersattet disse gamle.
    Photo: Lautz, Andreas / Finnmark Fylkesbibliotek (Opphavsrett)

Kongsfjord i 1975. Fotobutikken på stedet. Fotografen het Ole Willumsen. Iflg. telefonkatalogen fra 1960, hadde han telefonnummer 1 i Kongsfjord. Stedet hadde tlf.nr fra nr 1 - 30...

1 comment

• Takk til Lautz og andre som har dokumentert mye fra etterkrigstidens Finnmark. Det er mye jeg har oversett, selv om jeg har bladd mye igjennom FB de siste årene. Denne butikken brukte jeg å sende filmene mine til, midt i tenårene. Husker den hadde telefonnummer 1 i Kongsfjord før det ble halvautomatisert under Berlevåg og senere fullatomatisert og tilknyttet fjernvalg 1. nov. 1969 sammen med Båtsfjord, Berlevåg og Gamvik kommuner og ytre del av Lebesby kommune.