• Bildet er fra dekket på "Tjeldsundfergen I". "Tjeldsundfergen I" kjøpte Harstad-Opland Fergeselskap i 1947 fra Danmark, og bygde henne om til bilferge ved Danielsens Båtbyggeri i Harstad. 30.07.1948 åpnet ferga sambandet Refsnes-Flesnes, og ble gående fast her frem til 1969, deretter brukt som reserveferge her fram til i 1971. Bildet er tatt etter ombygging, hvor salongen ble utvidet, men årstall for ombyggingen er dessverre ukjent. (Kommentar fra Kristian Horsevik.)
    Photo: Museum Nord

Bildet er fra dekket på "Tjeldsundfergen I". "Tjeldsundfergen I" kjøpte Harstad-Opland Fergeselskap i 1947 fra Danmark, og bygde henne om til bilferge ved Danielsens Båtbyggeri i H...

1 comment

• W-6010 er en russiskbygd Volga årsmodell 1959-61.