• Hus i Omagata: Eidsvåggården med fasade sør. Arkitektur fra ca. 1840. Merk spesielt empire-dørene. Nordmøre Museums fotosamling. Tilleggsopplysning: Dette er Nergata 43. I dag (2011) bor byingeniør Rånes her. Han kjøpte huset av min far Einar Frøseth ca. 1976. I følge boka ";Marokko"; så var dette huset opprinnelig på 1,5 etasje, bygd rundt 1780, og ble ombygd på 1860-tallet av den daværende eier Nikolai Andreas Kjørvig, kjøpsvend hos Knudtzon. Hans barnebarn Gunvor Eidsvåg, lærerinne ved Nordlandet barneskole, eide huset i mange år og derfor går det under navnet ";Eidsvåggården";<em>.</em> (Informant: Einar Magne Frøseth.)
    Photo: Nordmørsmusea

Hus i Omagata: Eidsvåggården med fasade sør. Arkitektur fra ca. 1840. Merk spesielt empire-dørene. Nordmøre Museums fotosamling. Tilleggsopplysning: Dette er Nergata 43. I dag (201...