• Postkort fra Politimester Bendixens gate på Kirkelandet i Kristiansund, her sett fra Vest i retning mot Øst. Til venstre ser vi litt av Metodistkirken. Langveien er tverrgaten som kommer inn fra venstre og går ut av bildet til høyre sammen med personen som vi ser midt på bildet. Nær gatelyset/gasslykta i krysset, står også en håndkjerre med et melkespann. Bildet er datert til 1905, og utgiver er A/S Peter Alstrups Kunstforlag, Kristiania. Fra Nordmøre Museums fotosamlinger.
    Photo: Nordmørsmusea

Postkort fra Politimester Bendixens gate på Kirkelandet i Kristiansund, her sett fra Vest i retning mot Øst. Til venstre ser vi litt av Metodistkirken. Langveien er tverrgaten som ...