• På bildet ser vi den nye Peter Rosentræders gate opp Roligheten nesten helt ferdig, med Langveien i forgrunn. Vi ser en ";håndverkerbrakke"; (eller Knoblochs gartneri?) til høyre stå der ennå. I bakgrunnen trærne ved ";vestredammen";. Pr 2007 blir dette baksida av Kirkelandet kirke. Se bilde FAKf-100296.171508 for samme bilde, men da beskåret. Fra Nordmøre Museums bildesamling.
    Photo: Nordmørsmusea
    Photo: Nordmørsmusea

På bildet ser vi den nye Peter Rosentræders gate opp Roligheten nesten helt ferdig, med Langveien i forgrunn. Vi ser en ";håndverkerbrakke"; (eller Knoblochs gartneri?) til høyre s...