• Bildet er tatt fra Nordlandssiden av den gamle Nordsundbroen i Kristiansund.
Bak ferga ses Williamsenbrygga (senere Astrupbrygga) på Gomasiden og lengre til høyre ses Backers brygge. Nederst til høyre ses tankannlegget til NOR på Nordlandssiden av Nordsundet.  (Info: Peter Storvik) --
Flyfoto over brygger på Gomalandet.  Astra fabrikker i forgrunnen, og B. Heide Sildoljefabrikk øverst til høyre i bildet. Datering 11 juli 1962. (Fra Nordmøre Museums samlinger). Tilleggsinfo: Ferga er BF Nordmøre, bygd ved Storvik MV i 1961. (Informant: Terje Herskedal.)
    Photo: Nordmørsmusea

Bildet er tatt fra Nordlandssiden av den gamle Nordsundbroen i Kristiansund. Bildet viser B/F «Nordmøre», bygg nr. 15 ved Storviks Mek. Verksted på Dahle, på vei inn Nordsundet. Ba...