• Meløya på Gomalandet i Kristiansund med bolighuset kalt Hylla. Denne veiløse, idyllisk beliggende eiendommen er fortsatt bebodd.Den røde brygga er nå i 2008 borte. Ytterste delen av Meløya er en egen holme kalt Krabbholmen. De små holmene i bildets øverste kant er Småholman eller Fantholman. Øverst til venstre ses deler av Eldholmen. Helt i øvre høyre billedkant ligger Skorpa. Bildet er datert 11 juli 1962.
ALTØ: Den røde brygga måtte gi tapt for orkanens herjinger 1. nyttårsdag 1992.
Fra Nordmøre Museums fotosamlinger.
    Photo: Nordmørsmusea

Meløya på Gomalandet i Kristiansund med bolighuset kalt Hylla. Denne veiløse, idyllisk beliggende eiendommen er fortsatt bebodd.Den røde brygga er nå i 2008 borte. Ytterste delen a...