• Bildet viser en av lekterne bygget ved Storviks Mek. Verksted for Statens Havnevesen bnr.12 eller 13 på beddingen etter flyttingen og før sjøsetting. Begge likedan og bygget for Statens Havnevesen med hovedimensjoner: L 15,30 m x B 7,90 m x D 2,00 m og uten maskineri, men med hånddrevet ankerspill produsert ved verkstedet. I bakgrunnen til venstre ses Møre og Romsdal Fylkesbåters M/S "Aure" som gikk i rute Kristiansund – Trondheim. Til høyre, over lekteren, ses hustaket til verkstedets fyrkjel og til høyre for fyrkjeltaket ses så vidt peleprammen "Aura" som ble brukt til peling under patentslippbanen ute i sjøen. På piren, til høyre for M/S"Aure" ses verkstedets elektrisk drevne kaikran.

Personene fra venstre, foran lekteren, er maskinist Kristian Naalsund i MRF og den andre er ukjent. Midt på bildet ved sveiseapparatet ses sveiser Bjørn Arntsen og lengst til høyre i fjæra ses snekker John Betten.

I bakgrunnen ses Bentnesset, Meløya og Skorpa. Bildet er fra 1959. Kilde/tekst: Peter Storvik. Fra Nordmøre museums fotosamlinger.
    Photo: Nordmørsmusea

Bildet viser en av lekterne bygget ved Storviks Mek. Verksted for Statens Havnevesen bnr.12 eller 13 på beddingen etter flyttingen og før sjøsetting. Begge likedan og bygget for St...