• Ole Sager opplyser: Dette er en av de tidlige brønnbåtene, ALNI, hjemmehørende på Smøla.

Postkort ";F-1239-2"; med motiv fra Vågeveien med Fisketrappa og Vågekaia nærmest og Rådhusplassen på andre siden av gaten, på Kirkelandet Kristiansund. Her ser vi blant annet en fiskebåt liggende ved kaien. På andre siden av gaten ser vi til venstre Kristiansund Rådhus som ble innviet i 1953. Til høyre ser vi Jonas Eriksens skipshandel som har vært å finne omtrent på samme plass siden 1902. Ellers så ser vi hotell Fosna liggende oppe på toppen. Datering er trolig rundt 1968. Kortet er utgitt av Knut Aune kunstforlag A/S, ved Sverdrups Bokhandel A/S. fiskebåter, fiskefartøy, bygårder, skipshandel,Fra Nordmøre Museums fotosamlinger.
    Photo: Nordmørsmusea

Ole Sager opplyser: Dette er en av de tidlige brønnbåtene, ALNI, hjemmehørende på Smøla. Postkort ";F-1239-2"; med motiv fra Vågeveien med Fisketrappa og Vågekaia nærmest og Rådhu...