• Her laster man tønner med saltet sild ombord i en ventende båt ved brygga, for frakt. Bildet er trolig fra perioden 1910-1930, trolig fra Werringbrygga på Kirkelandet i Kristiansund. Fra Nordmøre Museums fotosamlinger.

Her laster man ikke tønner med sild om bord i en båt. Man enten losser tomtønner fra en færing, eller laster om bord tomtønner. Hadde tønnene vært fylt med sild, ville båten sunket. Nå flyter den lett på vannet med mange tønner om bord. (Tilleggsinformasjon fra Aslak Kristiansen.)
    Photo: Nordmørsmusea

Her laster man tønner med saltet sild ombord i en ventende båt ved brygga, for frakt. Bildet er trolig fra perioden 1910-1930, trolig fra Werringbrygga på Kirkelandet i Kristiansun...