• "Gurskøyferja" ble bygd i 1958 for L/L Volda-Folkestad Bilferje. Den hadde plass til 10 biler og ble satt inn ruta Eiksund-Rjånes-Berknes-Velsvik. 1. januar 1962 ble dette ferjeselskapet overtatt av Møre og Romsdal fylkesbåtar (MRF) som byttet navnet til Fausa". Ferja gikk i ulike samband i Møre og Romsdal til 1982 da den ble solgt. Kilde: Torvik, A. I. (2000). Om samferdsel i Møre og Romsdal : Møre og Romsdal fylkesbåtar 1920-1995 : D. 2 : Samfunn og ferdsel (Vol. D. 2). Molde: Møre og Romsdal fylkesbåtar. (Info: Sveinung Berild)  - Gurskøy ligger delvis i Herøy kommune og delvis Sande kommune på SUnnmøre.  Datering og fotograf er ukjent. Fra Nordmøre museums fotosamlinger.
    Photo: Nordmørsmusea

"Gurskøyferja" ble bygd i 1958 for L/L Volda-Folkestad Bilferje. Den hadde plass til 10 biler og ble satt inn ruta Eiksund-Rjånes-Berknes-Velsvik. 1. januar 1962 ble dette ferjesel...

1 comment