• Portrettfoto av Edvard Langset, trolig fra rundt 1920 tallet. Ukjent fotograf. Langsets opptegnelser av sagn, gåter og folketro fra Nordmøre, innsamlet for snart 100 år siden, oppbevares i manuskript i Norsk Folkeminnesamling i Oslo. Vi ser det som en naturlig oppgave for regionmuseet å gjøre en vurdering av dette materialet med henblikk på seinere publisering av et kommentert utdrag.
 Fra Nordmøre Museums fotosamlinger.
    Photo: Nordmørsmusea

Portrettfoto av Edvard Langset, trolig fra rundt 1920 tallet. Ukjent fotograf. Langsets opptegnelser av sagn, gåter og folketro fra Nordmøre, innsamlet for snart 100 år siden, oppb...