• Portrett av to kvinner.  Johanne Doris Petrea "Hanken" Johnsen f. 1868, datter av Christian Johnsen og Jensine Øwre. Til høyre er Margrethe Kristine Finchenhagen Brun f. 1867, gift Hammond. Begge bodde i Kristiansund. (info:
randi.elisabeth.hagen). Kvinnen til venstre er Johanne "Hanken" Johnsen (1868-1954), datter av Jensine og kjøpmann og konsul Christian Johnsen, Kristiansund.   (Fra Nordmøre Museums fotosamling.)
    Photo: Nordmørsmusea

Portrett av to kvinner. Johanne Doris Petrea "Hanken" Johnsen f. 1868, datter av Christian Johnsen og Jensine Øwre. Til høyre er Margrethe Kristine Finchenhagen Brun f. 1867, gift...

2 comments

• Johanne Doris Petrea "Hanken" Johnsen f. 1868, datter av Christian Johnsen og Jensine Øwre. Til høyre er Margrethe Kristine Finchenhagen Brun f. 1867, gift Hammond. Begge bodde i Kristiansund.
  • Margrethe var oldefars søster. Hennes navn var Margrethe Christine Hammond Brun (1867-1935), og hun giftet seg aldri. Hun drev butikken Brun og Heyerdahl på Torvet sammen med sin gode venninne Gyda Heyerdahl (som hun senere flyttet sammen med). Kan den andre kvinnen på bildet være Gyda?