• Portrett av Laura Susanne Øwre (1844-1917), datter av den første apoteker i Ålesund, Peter Jalles Øwre og hans kone Karen Splid. Laura ble gift med byingeniør i Kristiansund, Hagbart Brinchmann. De bodde på Kirkelandet i Kristiansund. (Info:

Randi Elisabeth Hagen)  -

bodde i Kristiansund, hvor Hagbart var byingeniør.

Ut fra kjole- og hårmote, samt avfotografertes alder, er fotografiet sannsynligvis tatt rundt 1860. På den tiden bodde Laura i Ålesund.

Bildet er fra Christian Johnsen samlingene som finnes i serien KMb-2008-047. Dette albumet strekker seg fra KMb-2008-047.0290 til KMb-2008-047.0353.  Fra Nordmøre Museums fotosamlinger. dublett
    Photo: Nordmørsmusea

Portrett av Laura Susanne Øwre (1844-1917), datter av den første apoteker i Ålesund, Peter Jalles Øwre og hans kone Karen Splid. Laura ble gift med byingeniør i Kristiansund, Hagba...

1 comment